|
6. INFORMATII
6.1 Organizatorul fiecarui turneu va furniza, la cererea echipelor participante, cu minimum 48 ore inaintea desfasurarii turneului, toate informatiile necesare inclusiv itinerarul si harta zonei in care va avea loc turneul, facilitati de cazare (daca este cazul), orarul competitiei, ora meetingurilor regulamentului si capitanilor de echipa, formularele de inscriere, lista participantilor, etc. 6.2 Meetingul regulamentului are ca scop prezentarea echipelor de arbitraj, a terenului(lor) si lamurirea aspectelor necunoscute sau neintelese de catre jucatori cu privire la acest Regulament. Practic, arbitrii vor raspunde la intrebarile jucatorilor. 6.3 Meetingul capitanilor de echipa are ca scop informarea capitanilor de catre organizatori si arbitri cu privire la echipele participante, programul turneului, reguli de organizare si administrare a turneului. Tot in sedinta capitanilor se va efectua si tragerea la sorti a meciurilor preliminare. 6.4 Meetingurile regulamentului si capitanilor vor avea loc cu cel putin trei ore inaintea inceperii primului meci al turneului, mai intai meetingul regulamentului, apoi meetingul capitanilor de echipa. Meetingurile nu vor dura mai mult de 40 minute fiecare. 6.5 La sfarsitul celor doua meetinguri, pe o durata de 60 de minute, echipele pot studia terenul(rile) pentru a-si stabili strategiile de joc. Echipelor si jucatorilor le este cu desavarsire interzis sa modifice, altereze sau sa distruga structura terenului de joc. 6.6 Terenul de joc este definit ca fiind o suprafata rectangulara (avand lungimea mai mare decat latimea), plata, de teren acoperita cu gazon si/sau nisip si inconjurata complet de o plasa de protectie cu inaltimea minima de 2,5 metri. Suprafata terenului trebuie sa aiba minimum 60 de metri patrati per jucator (pentru 3x3 minimum 360mp, pentru 5x5 minimum 600mp, etc.) si minimum 2,5 obstacole individuale x nr. de jucatori dintr-o echipa, adica minimum 8 pentru divizia 3x3 si minimum 13 pentru divizia 5x5. Obstacolele individuale sunt forme geometrice simple sau complexe, realizate dintr-o bucata, umplute cu aer si ancorate la sol. Forma, marimea, si pozitionarea obstacolelor in teren nu sunt restrictionate de nici o regula cu exceptia celei care cere amplasarea lor la minimum 1,5 metri de marginea terenului, la minimum 4,5 metri de baze si astfel incat bazele sa fie vizibile intre ele (dar nu in totalitate). 6.7 Bazele steagurilor echipelor vor fi amplasate pe liniile de fund ale terenului de joc, si vor avea forma dreptunghiulara sau circulara. Bazele vor trebui sa sustina vizibil steagurile echipelor (la circa 1m deasupra solului). Bazele vor avea atasate o carpeta pe sol (sau un ecran vertical) suficient de lata pentru ca fiecare jucator al echipei respective sa isi poata pune un picior pe ea la inceputul jocului. 6.8 In termen de doua saptamani de la incheierea turneului, organizatorul acestuia va pune la dispozitia Secretariatului Federatiei copii ale tututor foilor de joc si de punctaj, lista completa a echipelor participante, clasamentul final al turneului si lista cu premiile acordate, o lista completa a sponsorilor si partenerilor (media) turneului pentru a fi afisate pe site-ul oficial al Federatiei. 6.9 Fotografierea, filmarea sau inregistrarea video a jocurilor va fi permisa (cu exceptia publicului spectator) numai persoanelor calificate si acreditate de catre organizatorii turneelor. Toti reprezentantii media vor avea asupra lor pe intreaga durata a unui turneu un ID card eliberat de catre organizatori sau Federatie. Organizatorii vor asigura pentru reprezentantii media un spatiu amenajat special (masa presei). 6.10 Organizatorii turneelor trebuie sa asigure suficient spatiu in zona jucatorilor pentru a permite tuturor echipelor sa stationeze simultan, inclusiv minimum o masa / echipa si cate un scaun / jucator. Acest spatiu tehnic de stationare al echipelor va fi situat intr-o zona separata de public si presa. Echipele nu vor avea permisiunea sa-si amplasaseze alt spatiu tehnic de stationare in afara zonei jucatorilor. Echipele care nu se vor conforma acestei reguli nu vor primi permisiunea de a juca.
7. ARBITRAJUL
7.1 Arbitrul Judecator al unui turneu este arbitrul cu cel mai inalt rang. Deciziile sale sunt definitive. El este singurul care are puterea de a exclude jucatori din turneu. Asistentul Arbitrului Judecator este al doilea arbitru ca rang intr-un turneu. Arbitrul Principal este al treilea arbitru ca rang intr-un turneu si conduce brigada de arbitri de pe teren. 7.2 O brigada de arbitri este compusa din: Arbitrul Judecator, 1-2 Asistenti ai Arbitrului Judecator si 5-7 arbitri de teren (din care unul este Arbitrul Principal). Arbitrul Judecator este numit direct de catre organizatorul turneului, Asistentii Arbitrului Judecator sunt reprezentanti ai LPS iar arbitrii de teren sunt arbitri-jucatori. Toti arbitrii trebuie sa cunoasca temeinic prezentul Regulament si sa depuna toate eforturile pentru siguranta jocului si pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin pe intreaga durata a unui turneu. 7.3 O echipa de arbitri-jucatori se formeaza dintr-o echipa de jucatori participanti la Campionat, daca membrii ei detin o licenta de arbitraj acordata de LPS. O echipa de jucatori are dreptul de a arbitra intr-unul sau mai multe turnee ale unui sezon al Campionatului - dar nu va putea juca in acele turnee si, pentru arbitraj, va primi 200 puncte in clasamentul Campionatului -. Aceste puncte se acorda o singura data intr-un sezon, la sfarsitul unuia dintre turneele arbitrate. Decizia de a arbitra se face cu minimum 1 saptamana inaintea turneului respectiv, pe baza de voluntariat sau la cererea directa a organizatorului sau a LPS. 7.4 In cazul in care la un turneu nu se inscrie nici o echipa de arbitri-jucatori, la cererea scrisa a organizatorului unui turneu, inaintata LPS cu minimum 4 zile calendaristice inaintea desfasurarii turneului respectiv, Federatia va pune la dispozitia organizatorului o brigada de arbitraj. Aceasta brigada va fi formata din arbitri-jucatori sau nejucatori aflati pe lista de disponibilitati a LPS. Aceasta brigada de arbitri, ca si Asistentii Arbitrului Judecator nu va primi puncte dar va fi remunerata de catre organizator conform normelor stabilite de catre LPS. 7.5 Organizatorul unui turneu are obligatia de a acorda brigazii de arbitraj masa si cazarea pe durata desfasurarii turneului dar nu si plata cheltuielilor de transport. 7.6 Arbitrii vor purta pe toata durata unui turneu tricouri albe cu dungi verticale negre pentru a face distinctia dintre ei si jucatori. Arbitrul Judecator, Asistentii Arbitrului Judecator si Arbitrul Principal vor purta in plus o banderola care le va indica rangul. Toti arbitrii vor purta la vedere ID carduri. 7.7 Toti Arbitrii trebuie sa posede obligatoriu masca cu ochelari de protectie, la fel ca si jucatorii. In plus pot purta echipament suplimentar de protectie, inclusiv scuturi. 7.8 Licentele de arbitraj se acorda de catre LPS conform normelor metodologice de validare a arbitrilor. Licentele sunt valabile pe durata a doua sezoane. 7.9 Organizatorul va pune la dispozitia brigazii de arbitri minimum 4 statii de emisie-receptie radio (1 pentru Arbitrul Judecator, 1 pentru Statia Crono si minimum 2 pentru arbitri din teren). 7.10 Arbitri nu au voie sa discute cu jucatorii si nu le vor furniza acestora pe durata desfasurarii unui meci nici o informatie cu exceptia celor referitoare la regulile de siguranta. 7.11 Le este interzis arbitrilor ca in timpul jocului sa furnizeze jucatorilor, prin actiune, inactiune sau verbal, orice informatie referitoare la pozitia altor jucatori in teren. 7.12 Arbitrajul trebuie sa se desfasoare intr-o maniera obiectiva, corecta, nepartinitoare si astfel incat sa nu impiedice buna desfasurare a jocului. Orice abatere de la aceasta cerinta din partea unui arbitru va duce la suspendarea lui de catre Arbitrul Judecator pe toata durata turneului si la o penalizare de 50 de puncte pentru echipa de arbitri-jucatori. 7.13 In cazul unei accidentari sau a unei situatii de urgenta (care pericliteaza siguranta jocului si/sau a jucatorilor) oricare arbitru poate cere oprirea jocului. Toti arbitrii din teren se vor conforma imediat cererii si vor opri jocul pana la inlaturarea cauzelor care au dus la oprirea acestuia. Pe durata opririi jocului cronometrul va fi oprit si evenimentul va fi consemnat in foaia de joc. 7.14 In cazul in care o echipa de arbitri-jucatori isi indeplineste defectuos obligatiile sau refuza sa se supuna regulilor prezentului Regulament, ea va fi penalizata de catre Comitetul de Disciplina al Federatiei cu anularea celor 200 de puncte cuvenite pentru etapa in care au arbitrat.
|
|