PAINTBALL IN ROMANIA
LIGA DE PAINTBALL SPORTIV unica in ROMANIA.
Lista Forumurilor Pe Tematici
PAINTBALL IN ROMANIA | Inregistrare | Login

POZE PAINTBALL IN ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
bruneta99
Femeie
25 ani
Satu Mare
cauta Barbat
25 - 50 ani
PAINTBALL IN ROMANIA / Topicuri romanesti / Regulamentul CNP  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Dumi
Vizitator



INFORMATII GENERALE

1. ECHIPE

1.1 Campionatul - de Paintball Sportiv este un campionat (cu doua divizii)
pentru echipe de (3 si) 5 jucatori, bazat pe jocul capturarii steagului echipei
adverse. Echipele pot avea in componenta lotului lor maximum 10 jucatori per
turneu (etapa).
1.2 Nici un jucator nu poate face parte din doua loturi simultan pe durata desfasurarii unui turneu. Jucatorii unei echipe pot participa la jocurile ambelor divizii in cadrul aceluiasi turneu.
1.3 La inceputul unui turneu, toate echipele trebuie sa aiba lotul minim de 3 si
respectiv 5 jucatori pentru a putea juca.
1.4 Toti jucatorii trebuie sa indeplineasca conditiile legale necesare pentru a putea
juca.
1.5 Limbile oficiale al Campionatului - de Paintball Sportiv sunt romana si
engleza. Limba engleza va fi folosita numai in meciurile amicale sau oficiale la
care participa echipe din strainatate.
1.6 Echipele de jucatori din strainatate sunt binevenite sa participe si sa castige
turnee din cadrul Campionatului - de Paintball Sportiv dar nu vor primi
puncte de clasament decat daca intre Federatia Romana de Paintball Sportiv
si federatia echivalenta din tara de origine a echipei respective exista un acord
de reciprocitate.

2. TAXE

2.1 Taxele pentru fiecare sezon vor fi anuntate de catre Liga de Paintball Sportiv
inaintea inceperii sezonului si afisate pe site-ul de internet al Ligii.
2.2 Taxele trebuie sa includa gratuitatea pentru aer comprimat sau CO2.

3. CARDURILE DE JUCATOR SI CATEGORIILE

3.1 Jucatorii trebuie sa posede carduri(legitimatii) de identitate valide pentru a putea participa la turneele Campionatului -. Jucatorii trebuie aiba asupra lor cardurile pe intreaga durata a desfasurarii unui turneu, inclusiv pe terenul de joc.
3.2 Orice jucator care nu poate prezenta la controlul unui arbitru propriul card de
identitate inainte sau pe durata desfasurarii jocului nu va avea permisiunea de a
juca sau va fi eliminat de pe teren.
3.3 In „zona jucatorilor� pot avea acces numai jucatorii care poseda un card de
identitate valid.
3.4 Pretul unui card de identitate anual pentru jucatorii inscrisi in Liga de Paintball
Sportiv este de 20 Euro pentru categoria Novici si 30 Euro pentru categoriile
Amatori A, B si Profesionisti. Acest card va include in pretul sau o asigurare
in caz de accidentare precum si o reducere, pentru acel jucator, de 15% din
valoarea taxei de participare la un turneu al Campionatului - de Paintball
Sportiv. Cardurile Ligii de Paintball Sportiv pot fi achizitionate in orice moment al
anului, inaintea si dupa desfasurarea unui turneu al Campionatului de Paintball
Sportiv, dar nu pe durata desfasurarii unui astfel de turneu. Echipele mixte
(formate atat din jucatori posesori ai cardurilor LPS cat si din jucatori fara carduri
LPS) var beneficia de reduceri ale taxelor de participare proportionale cu
numarul de jucatori posesori ai cardurilor LPS.

3.5 Cardurile NPPL, Millenium si Centurio valide sunt considerate valide si pentru
turneele din Campionat.
3.6 Jucatorii care nu sunt inregistrati in Liga de Paintball Sportiv precum si posesorii
cardurilor NPPL, Millenium si Centurio nu vor beneficia de asigurarea medicala in
caz de accidentare si nici de reducerea de 15% din taxa de participare la un
turneu. Acesti jucatori vor semna o declaratie pe proprie raspundere privind
asumarea riscurilor ce decurg din participarea la jocul de paintball, la fiecare
dintre turneele la care vor participa.
3.7 Categoria din care face parte un jucator la inregistrarea cardului este cea a
echipei din care face parte la momentul inregistrarii.
3.8 In fiecare sezon, jucatorii pot schimba echipele din categoria lor ori de cate ori
doresc (daca nu este prevazut altfel prin contract cu echipa sau clubul din care
fac parte). Jucatorii pot schimba categoria oricand doresc, dar nu pe durata
desfasurarii unui turneu. Schimbarea se poate face in sus sau jos pe scara
categoriilor dar un jucator care a coborat o categorie nu va mai putea urca intr-o
categorie superioara pana la sfarsitul sezonului. In ordinea cresterii valorice,
categoriile sunt: NOVici, AMatori B, AMatori A, PROfesionisti.
3.9 Cardurile de identitate inregistrate inaintea primului turneu al sezonului
beneficiazala de o reducere de 5 Euro.
3.10 Cardurile de identitate sunt valabile pentru un singur sezon, cel mentionat chiar pe card.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



4. LISTE VALORICE (CLASAMENT) SI PUNCTAJ

4.1 Echipele participante la Campionatul - vor intra in clasamentul categoriei
pentru care s-au inscris (PROfesionisti, AMatori A, AMatori B, NOVici).
4.2 La inceputul campionatului echipele vor fi listate in ordine alfabetica. Atasat pozitiei pot fi listate pozitiile de prestigiu conform clasamentelor WPS, daca acestea exista.
Echipele vor primi puncte de clasament pentru turneurile din sezonul curent la care vor participa. In clasamentul categoriei, dupa fiecare turneu, echipele participante vor fi punctate dupa cum urmeaza:
Puncte = 5 + [(1-R) x 200]     unde
R =     raportul dintre pozitia echipei in clasamentul turneului si numarul de echipe participante la respectivul turneu
Punctele (tehnice) ce pot fi acumulate in timpul desfasurarii unui turneu se acorda conform regulilor din capitolul 35 al prezentului regulament.
4.3 Echipele care doresc sa-si schimbe categoria in timpul unui sezon nu vor putea beneficia de punctele acumulate pana in momentul schimbarii categoriei.
4.4 Echipele de arbitrii-jucatori vor primi 200 puncte pentru etapa la care vor arbitra. Aceste puncte se acorda de catre Arbitrul Judecator si cei doi Asistenti ai Arbitrului Judecator, numai daca echipa de arbitrii isi va indeplini toate obligatiile ce-i revin pe durata desfasurarii etapei.
4.5 Daca, la sfarsitul sezonului, doua echipe se afla la egalitate de puncte (TIE) in clasament, departajarea lor se va face astfel: prima clasata va fi cea cu numarul cel mai mare de victorii in sezonul curent. Daca egalitatea persista, departajarea se va face prin insumarea punctelor (tehnice) acumulate in etapele sezonului curent. Daca egalitatea persista atunci se va organiza un meci de baraj intre cele
doua echipe. Castigatorul va obtine 2 victorii din 3 meciuri.

5. MECIURILE UNEI ETAPE (TURNEU)

5.1 Echipele participante la un turneu vor juca minimum 7 meciuri in runda preliminara. Aceste meciuri se vor desfasura conform regulilor „de categorie�:
    - Echipele PRO vor juca numai cu echipe PRO, AM A si AM B;
    - Echipele AM A vor juca numai cu echipe AM A, PRO si NOV;
    - Echipele AM B vor juca numai cu echipe AM B, PRO si NOV;
    - Echipele NOV vor juca numai cu echipe NOV, AM A si AM B;
5.2 Dupa meciurile preliminare, echipele se vor califica in runda sferturilor de finala ale categoriei lor dupa cum urmeaza:
Daca la turneu participa mai putin de 8 echipe acestea vor disputa cate 2 meciuri cu oponentii lor. Nu se vor organiza sferturi de finala. Dupa acordarea punctelor tehnice, primele 4 echipe din clasament vor trece la runda semifinalelor.
Daca la turneu participa intre 9 si 20 de echipe, primele 8 din clasament vor trece la runda sferturilor de finala, cate 4 echipe in 2 serii.
Daca la turneu participa intre 21 si 30 de echipe, primele 12 din clasament vor trece la runda sferturilor de finala, cate 4 echipe in 3 serii.
Daca la turneu participa peste 30 de echipe, primele 16 din clasament vor trece la runda sferturilor de finala, cate 4 echipe in 4 serii.
Seriile sferturilor de finala se organizeaza prin tragere la sorti.
In urma sferturilor de finala, primele 2 echipe din fiecare serie a sferturilor de finala cu 2 serii se vor califica si vor juca in runda semifinalelor.
In urma sferturilor de finala, prima echipa din fiecare serie a sferturilor de finala cu 3 serii si echipa cu punctajul tehnic cel mai mare dintre ocupantele pozitiei secunde se vor califica si vor juca in runda semifinalelor.
In urma sferturilor de finala, prima echipa din fiecare serie a sferturilor de finala cu 4 serii se vor califica si vor juca in runda semifinalelor.
5.3 In semifinale, echipele NOV si AM B vor juca cu toate celelalte echipe calificate pentru ocuparea clasamentului final.
5.4 In semifinale, echipele AM A si PRO vor juca dupa cum urmeaza:
    - locul 1 cu locul 4, trei meciuri;
    - locul 2 cu locul 3, trei meciuri.
Pentru finale, castigatorul semifinalei 1 versus 4 va juca cu castigatorul semifinalei 2 versus 3 pentru ocuparea locurilor unu si doi. Echipa pierzatoare a semifinalei 1 versus 4 va juca cu echipa pierzatoare a semifinalei 2 versus 3 pentru ocuparea locurilor trei si patru.
5.5 In caz de egalitale intre echipe (TIE) in clasamentele oricareia dintre rundele unui turneu se vor aplica regulile de Tie Breaking, dupa cum urmeaza:
    - Baraj din 3 meciuri. Echipa care obtine 2 victorii avanseaza;
    - Daca se remizeaza la baraj, se iau in calcul punctele obtinute in runda anterioara. Echipa cu cel mai mare punctaj avanseaza;
    - Daca nu se poate sau egalitatea persista, se va mai juca inca un meci. Echipa castigatoare va avansa;
    - Daca si dupa acest meci egalitatea persista, se vor juca alte meciuri de departajare pana cand o echipa va obtine victoria. Aceasta va avansa.
5.6 Doua echipe aflate in proprietatea aceleiasi persoane sau in acelasi club sau conduse de aceeasi structura de management nu pot juca una impotriva celeilate in cadrul unui turneu pana la runda sferturilor de finala (in meciurile preliminarii. Daca la tragerile la sorti doua astfel de echipe cad in aceeasi serie, ele vor fi separate in serii diferite. Exceptie face cazul in care la turneu participa mai putin de 8 echipe.

Modificat de Dumi - Banda Obscura (acum 19 ani)


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



6. INFORMATII

6.1 Organizatorul fiecarui turneu va furniza, la cererea echipelor participante, cu minimum 48 ore inaintea desfasurarii turneului, toate informatiile necesare inclusiv itinerarul si harta zonei in care va avea loc turneul, facilitati de cazare (daca este cazul), orarul competitiei, ora meetingurilor regulamentului si capitanilor de echipa, formularele de inscriere, lista participantilor, etc.
6.2 Meetingul regulamentului are ca scop prezentarea echipelor de arbitraj, a terenului(lor) si lamurirea aspectelor necunoscute sau neintelese de catre jucatori cu privire la acest Regulament. Practic, arbitrii vor raspunde la intrebarile jucatorilor.
6.3 Meetingul capitanilor de echipa are ca scop informarea capitanilor de catre organizatori si arbitri cu privire la echipele participante, programul turneului, reguli de organizare si administrare a turneului. Tot in sedinta capitanilor se va efectua si tragerea la sorti a meciurilor preliminare.
6.4 Meetingurile regulamentului si capitanilor vor avea loc cu cel putin trei ore inaintea inceperii primului meci al turneului, mai intai meetingul regulamentului, apoi meetingul capitanilor de echipa. Meetingurile nu vor dura mai mult de 40 minute fiecare.
6.5 La sfarsitul celor doua meetinguri, pe o durata de 60 de minute, echipele pot studia terenul(rile) pentru a-si stabili strategiile de joc. Echipelor si jucatorilor le este cu desavarsire interzis sa modifice, altereze sau sa distruga structura terenului de joc.
6.6 Terenul de joc este definit ca fiind o suprafata rectangulara (avand lungimea mai mare decat latimea), plata, de teren acoperita cu gazon si/sau nisip si inconjurata complet de o plasa de protectie cu inaltimea minima de 2,5 metri. Suprafata terenului trebuie sa aiba minimum 60 de metri patrati per jucator (pentru 3x3 minimum 360mp, pentru 5x5 minimum 600mp, etc.) si minimum 2,5 obstacole individuale x nr. de jucatori dintr-o echipa, adica minimum 8 pentru divizia 3x3 si minimum 13 pentru divizia 5x5. Obstacolele individuale sunt forme geometrice simple sau complexe, realizate dintr-o bucata, umplute cu aer si ancorate la sol. Forma, marimea, si pozitionarea obstacolelor in teren nu sunt restrictionate de nici o regula cu exceptia celei care cere amplasarea lor la minimum 1,5 metri de marginea terenului, la minimum 4,5 metri de baze si astfel incat bazele sa fie vizibile intre ele (dar nu in totalitate).
6.7 Bazele steagurilor echipelor vor fi amplasate pe liniile de fund ale terenului    de joc, si vor avea forma dreptunghiulara sau circulara. Bazele vor trebui sa sustina vizibil steagurile echipelor (la circa 1m deasupra solului). Bazele vor avea atasate o carpeta pe sol (sau un ecran vertical) suficient de lata pentru ca fiecare jucator al echipei respective sa isi poata pune un picior pe ea la inceputul jocului.
6.8 In termen de doua saptamani de la incheierea turneului, organizatorul acestuia va pune la dispozitia Secretariatului Federatiei copii ale tututor foilor de joc si de punctaj, lista completa a echipelor participante, clasamentul final al turneului si lista cu premiile acordate, o lista completa a sponsorilor si partenerilor (media) turneului pentru a fi afisate pe site-ul oficial al Federatiei.
6.9 Fotografierea, filmarea sau inregistrarea video a jocurilor va fi permisa (cu exceptia publicului spectator) numai persoanelor calificate si acreditate de catre organizatorii turneelor. Toti reprezentantii media vor avea asupra lor pe intreaga durata a unui turneu un ID card eliberat de catre organizatori sau Federatie. Organizatorii vor asigura pentru reprezentantii media un spatiu amenajat special (masa presei).
6.10 Organizatorii turneelor trebuie sa asigure suficient spatiu in zona jucatorilor pentru a permite tuturor echipelor sa stationeze simultan, inclusiv minimum o masa / echipa si cate un scaun / jucator. Acest spatiu tehnic de stationare al echipelor va fi situat intr-o zona separata de public si presa. Echipele nu vor avea permisiunea sa-si amplasaseze alt spatiu tehnic de stationare in afara zonei jucatorilor. Echipele care nu se vor conforma acestei reguli nu vor primi permisiunea de a juca.

7. ARBITRAJUL

7.1 Arbitrul Judecator al unui turneu este arbitrul cu cel mai inalt rang. Deciziile sale sunt  definitive. El este singurul care are puterea de a exclude jucatori din turneu. Asistentul Arbitrului Judecator este al doilea arbitru ca rang intr-un turneu. Arbitrul Principal este al treilea arbitru ca rang intr-un turneu si conduce brigada de arbitri de pe teren.
7.2 O brigada de arbitri este compusa din: Arbitrul Judecator, 1-2 Asistenti ai Arbitrului Judecator si 5-7 arbitri de teren (din care unul este Arbitrul Principal). Arbitrul Judecator este numit direct de catre organizatorul turneului, Asistentii Arbitrului Judecator sunt reprezentanti ai LPS iar arbitrii de teren sunt arbitri-jucatori. Toti arbitrii trebuie sa cunoasca temeinic prezentul Regulament si sa depuna toate eforturile pentru siguranta jocului si pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin pe intreaga durata a unui turneu.
7.3 O echipa de arbitri-jucatori se formeaza dintr-o echipa de jucatori participanti la Campionat, daca membrii ei detin o licenta de arbitraj acordata de LPS. O echipa de jucatori are dreptul de a arbitra intr-unul sau mai multe turnee ale unui sezon al Campionatului - dar nu va putea juca in acele turnee si, pentru arbitraj, va primi 200 puncte in clasamentul Campionatului -. Aceste puncte se acorda o singura data intr-un sezon, la sfarsitul unuia dintre turneele arbitrate.
Decizia de a arbitra se face cu minimum 1 saptamana inaintea turneului respectiv, pe baza de voluntariat sau la cererea directa a organizatorului sau a LPS.
7.4 In cazul in care la un turneu nu se inscrie nici o echipa de arbitri-jucatori, la cererea scrisa a organizatorului unui turneu, inaintata LPS cu minimum 4 zile calendaristice inaintea desfasurarii turneului respectiv, Federatia va pune la dispozitia organizatorului o brigada de arbitraj. Aceasta brigada va fi formata din arbitri-jucatori sau nejucatori aflati pe lista de disponibilitati a LPS. Aceasta brigada de arbitri, ca si Asistentii Arbitrului Judecator nu va primi puncte dar va fi remunerata de catre organizator conform normelor stabilite de catre LPS.
7.5 Organizatorul unui turneu are obligatia de a acorda brigazii de arbitraj masa si cazarea pe durata desfasurarii turneului dar nu si plata cheltuielilor de transport.
7.6 Arbitrii    vor purta pe toata durata unui turneu tricouri albe cu dungi verticale negre pentru a face distinctia dintre ei si jucatori. Arbitrul Judecator, Asistentii Arbitrului Judecator si Arbitrul Principal vor purta in plus o banderola care le va indica rangul. Toti arbitrii vor purta la vedere ID carduri.
7.7 Toti Arbitrii trebuie sa posede obligatoriu masca cu ochelari de protectie, la fel ca si jucatorii. In plus pot purta echipament suplimentar de protectie, inclusiv scuturi.
7.8 Licentele de arbitraj se acorda de catre LPS conform normelor metodologice de validare a arbitrilor. Licentele sunt valabile pe durata a doua sezoane.
7.9 Organizatorul va pune la dispozitia brigazii de arbitri minimum 4 statii de emisie-receptie radio (1 pentru Arbitrul Judecator, 1 pentru Statia Crono si minimum 2 pentru arbitri din teren).
7.10 Arbitri nu au voie sa discute cu jucatorii si nu le vor furniza acestora pe durata desfasurarii unui meci nici o informatie cu exceptia celor referitoare la regulile de siguranta.
7.11 Le este interzis arbitrilor ca in timpul jocului sa furnizeze jucatorilor, prin actiune, inactiune sau verbal, orice informatie referitoare la pozitia altor jucatori in teren.
7.12 Arbitrajul trebuie sa se desfasoare intr-o maniera obiectiva, corecta, nepartinitoare si astfel incat sa nu impiedice buna desfasurare a jocului. Orice abatere de la aceasta cerinta din partea unui arbitru va duce la suspendarea lui de catre Arbitrul Judecator pe toata durata turneului si la o penalizare de 50 de puncte pentru echipa de arbitri-jucatori.
7.13 In cazul unei accidentari sau a unei situatii de urgenta (care pericliteaza siguranta jocului si/sau a jucatorilor) oricare arbitru poate cere oprirea jocului. Toti arbitrii din teren se vor conforma imediat cererii si vor opri jocul pana la inlaturarea cauzelor care au dus la oprirea acestuia. Pe durata opririi jocului cronometrul va fi oprit si evenimentul va fi consemnat in foaia de joc.
7.14 In cazul in care o echipa de arbitri-jucatori isi indeplineste defectuos obligatiile sau refuza sa se supuna regulilor prezentului Regulament, ea va fi penalizata de catre Comitetul de Disciplina al Federatiei cu anularea celor 200 de puncte cuvenite pentru etapa in care au arbitrat.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



ECHIPAMENTUL

8. IMBRACAMINTEA

8.1 In timpul jocului, jucatorii pot purta maximum 2 straturi de imbracaminte. Daca temperatura aerului este mai mica de 10°C, jucatorii vor putea purta si un al treilea strat de imbracaminte.
Concret, imbracamintea consta in lenjerie intima (aceasta nu va conta ca strat), o pereche de pantaloni lungi, si unul sau doua tricouri dintre care cel putin unul trebuie sa aiba maneci lungi.
Imbracamintea poate avea orice culoare si/sau model mai putin culorile si modelul tricourilor arbitrilor (cu dungi verticale albe si negre).
8.2 Imbracamintea poate fi armata cu straturi de protectie pentru partile sensibile ale corpului (coate, genunchi, zona genitala, umeri, etc.) cu conditia ca aceste straturi de armatura sa nu fie alunecoase sau sa reduca cu mai mult de 20% posibilitatea ca o bila de paintball sa se sparga la impact (in general greutatea specifica maxima a materialului din care este confectionata imbracamintea trebuie sa nu depaseasca 120g/mp).
8.3 Imbracamintea nu trebuie sa fie excesiv de larga. La controlul efectuat de arbitri la intrarea pe teren, daca se constata ca jucatorul poarta imbracaminte excesiv de larga, arbitrii vor cere schimbarea articolului respectiv de imbracaminte sau ajustarea lui dupa marimea jucatorului. Altfel jucatorul nu va putea intra pe teren.
8.4 Nu este permisa purtarea articolelor de imbracaminte din materiale absorbante (pullovere, geci sau veste de fleece sau puf) sau confectionate din nylon.
8.5 Jucatorii pot purta veste de protectie sau coliere pentru protectia gatului daca acestea indeplinesc conditiile de la punctele de mai sus.
8.6 Jucatorii pot purta o singura pereche de manusi, cu sau fara degete, cu sau fara armatura de protectie.
8.7 Jucatorii vor purta incaltaminte sport, dar aceasta nu va avea nici un ornament sau armatura metalica. De asemenea, incaltamintea nu trebuie sa aiba crampoane sau pingele metalice.
8.8 Uniformele sau combinezoanele care imita sau reproduc fidel uniforme militare sau care sunt realizate din materiale cu imprimeuri „de camuflaj� sunt interzise.
8.9 Daca, la intrarea pe teren se constata ca un jucator poarta imbracaminte sau incaltaminte care nu respecta regulile din acest capitol, jucatorului respectiv i se vor acorda 2 minute pentru inlocuirea articolelor necorespunzatoare. Altfel nu i se va permite accesul pe terenul de joc.

9. ECHIPAMENTUL DE PROTECTIE

9.1 Atat timp cat pe terenul de joc sau in afara lui (in zona jucatorilor, pe caile de acces spre terenul de joc sau la statia Crono) exista un marker capabil sa traga (avand atasat sistemul de propulsie cu gaze si bile de paintball) si care nu poarta un sac de teava (barrel sock) aplicat peste gura tevii markerului, toti arbitrii si jucatorii vor purta obligatoriu masca cu ochelari de protectie. Cei ce refuza sa se
onformeze acestei reguli vor fi avertizati de catre arbitri sau alti oficiali din cadrul turneului. In cazul in care avertismentul este ignorat deliberat, persoana respectiva va fi exclusa din randul participantilor la turneu.
9.2 Masca de protectie si ochelarii trebuie sa fie in stare buna, iar geamul ochelarilor nu trebuie sa fie zgariat sau crapat. Orice crapatura oricat de mica a geamului poate duce la spargerea lui in cazul impactului direct al unei bile de paintball si de aceea ochelarii cu geamul crapat sunt declarati inoperanti iar posesorul are obligatia de a inlocui imediat geamul cu unul nou. Altfel, posesorul nu va putea
intra pe terenul de joc, indiferent daca este vorba despre organizatori, arbitri, reprezentanti media sau jucatori.
9.3 Jucatorii si arbitrii nu au voie sa aduca modificari mastilor sau ochelarilor de protectie, oricare ar fi natura acestor modificari.
9.4 Jucatorii si arbitrii pot purta peste sau pe dedesuptul imbracamintii protectii pentru partile sensibile ale corpului daca acestea indeplinesc conditiile impuse in capitolul 8.

10. MARKERE

10.1 In timpul jocului, jucatorii pot folosi un singur marker calibru 0,68 toli, de tipurile pump sau semiautomatic mecanic ori electronic, care va avea doar o teava si doar un tragaci. Tragaciul va avea obligatoriu o garda. Tragaciul trebuie sa fie cu singura actiune, adica la un ciclu complet apasarea-eliberare, markerul trebuie sa traga un singur foc. Din motive de siguranta (primul foc ar putea sparge sacul de teava iar la al doilea ar trage in plin), tragaciurile cu dubla actiune sunt interzise.
10.2 Toate markerele trebuie sa posede un sistem de reglare a vitezei bilei de paintball. Acest sistem trebuie sa indeplineasca conditia de a fi accesat, pe durata desfasurarii unui joc, numai cu ajutorul unei unelte.
10.3 Definitia tragaciului unui marker este: parghia mobila care intra in contact cu degetul (degetele) jucatorului. Tragaciul poate fi deplasat numai prin exercitarea unei forte de apasare cu degetul. Dupa apasare, prin neexercitarea nici unei forte, tragaciul trebuie sa revina in pozitia initiala. Prin apasarea repetata a tragaciului, markerele pot trage oricat de multe focuri pe secunda si pot arunca oricat de multe bile cu conditia ca la fiecare ciclu de apasare-eliberare a tragaciului markerului, un singur jet de gaz propulsor sa ajunga pe teava. Pe
scurt: 1 apasare = 1 foc.
10.4 Orice marker care poate trage fara a apasa un tragaci este interzis.
10.5 Tevile markerelor pot fi de orice tip, pot avea orice lungime si orice forma dar nu vor avea atasat sau din constructie un reductor de zgomot (amortizor). Pe terenul de joc jucatorii pot avea asupra lor un singur marker si o singura teava.
10.6 Markerele capabile sa traga in mai multe moduri (foc cu foc, rafala sau automat) vor trebui setate pe modul foc cu foc iar modificarea ulterioara a modului de tragere sa nu poata fi facuta fara ajutorul unei unelte.
10.7 Jucatorii pot folosi huse de protectie pentru buteliile de gaz propulsor. Jucatorii nu pot folosi huse de protectie pentru rezervoarele de bile.
10.8 Toate markerele care au atasate buteliile de gaz propulsor vor purta sacul de teava montat pe gura tevii. Scoaterea sacului de teava se face numai la indicatia unui arbitru si numai pentru cronografiere sau pe teren, inaintea inceperii jocului. Nerespectarea acestei reguli de siguranta va duce la o penalizare constand in eliminarea jucatorului din jocul urmator (echipa va incepe jocul cu un jucator in minus).
10.9 Verificarea de catre arbitri a markerului consta in 5 teste de tragere:
1. Arbitrul va apasa tragaciul si il va tine apasat incercand in acelasi timp sa-l deplaseze lateral. Apoi va elibera tragaciul. Markerul trebuie sa traga un singur foc;
2. Arbitrul va apasa la maximum si va elibera tragaciul cu miscare cat se poate de rapida. Markerul trebuie sa traga un singur foc;
3. Arbitrul va apasa lateral (stanga sau dreapta) tragaciul apoi, mentinind presiunea laterala, va apasa tragaciul. Markerul trebuie sa traga un singur foc;
4. Arbitrul va apasa lent tragaciul, intr-o miscare continua (dar nu mai mult de 2 secunde) apoi la fel de incet il va elibera. Markerul trebuie sa traga un singur foc;
5. Arbitrul va executa foc rapid (aproximativ 6 lovituri / secunda). Markerul nu trebuie sa traga mai mult de un foc pentru fiecare apasare a tragaciului.
Daca markerul nu trece oricare dintre cele 5 teste, la cererea jucatorului, arbitrul va efectua de inca 2 ori setul complet de teste. Daca markerul va trece toate testele suplimentare va fi declarat valid pentru joc. Daca nu va trece macar unul dintre testele suplimentare, markerul va fi declarat invalid si jucatorul nu il va putea folosi pe toata durata turneului.
Toate testele markerului se vor efectua in pozitia normala de tragere si vor fi confirmate de Arbitrul Judecator.
10.10 Daca un jucator va intra in teren cu un marker declarat invalid, jucatorul respectiv va fi eliminat din jocul urmator (echipa va incepe jocul cu un jucator in minus).
10.11 Daca, in timpul unui joc, un jucator este gasit ca a modificat in mod voit markerul (exceptie face cazul aparitiei unei defectiuni mecanice, pneumatice sau electrice a markerului in timpul jocului) pentru a incalca regula „1 apasare = 1 foc�, jocul va fi oprit, jucatorul respectiv va fi eliminat din turneu iar echipa sa va fi penalizata cu pierderea jocului respectiv cu scorul de 0:100.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



11. ALTE ECHIPAMENTE

11.1 Jucatorii pot avea asupra lor in terenul de joc o singura batista sau carpa daca aceasta nu are culoarea banderolelor sau steagurilor. Batista sau carpa trebuie sa fie curata si nu este destinata stergerii urmelor de vopsea.
11.2 Jucatorii nu au voie sa aiba in teren butelii suplimentare de gaz propulsor.
11.3 Jucatorii pot purta in teren genti sau holstere continand rezervoare suplimentare de bile.
11.4 Jucatorii pot purta in teren o vergea de curatare a tevii markerului. Aceasta nu trebuie folosita decat pentru a curata interiorul tevii in cazul in care o bila de vopsea trasa de markerul respectiv se va sparge pe teava.
11.5 Echipamentul atasat markerului (butelii de gaz, incarcatoare, etc.) ca si markerul in sine pot purta autocolante sau benzi adezive de orice culoare si asezate in orice maniera, cu exceptia cazurilor in care sunt astfel lipite pentru a masca sau preveni lovituri de marcaj (hits).

12. UNELTELE SI MUNITIA INTERZISE

12.1 Pe terenul de joc sunt interzise orice fel de unelte manuale, mecanice sau electrice. De asemenea sunt interzise dispozitive de ascultare, de comunicare (cu exceptia statiilor de emisie-receptie ale arbitrilor) sau supraveghere electronica, dispozitive incendiare, fumigene, bile cu vopsea rosie, vopsea toxica, nelavabila sau nebiodegradabila sau bile de vopsea care au invelisul si/sau
continutul modificat, ingrosat sau alterat.   
12.2 Echipele care vor folosi sau vor avea in incarcatoare sau in rezervoarele suplimentare bile cu vopsea interzisa vor fi amendate cu suma de 100 Euro.

JOCUL

13. STATUTUL JUCATORULUI

13.1 Prin jucator „activ� se intelege oricare jucator care participa la joc si care nu intra in categoria „inactiv� sau „neutru�.
13.2 Prin jucator „neutru� se intelege acel jucator care participa la joc dar care este declarat neutru de catre un arbitru.
13.3 Prin jucator „inactiv� se intelege oricare jucator care participand la joc este eliminat printr-o lovitura de marcaj, prin capitulare sau prin decizia arbitrilor ca urmare a unei penalizari.

14. POSESIUNEA SI SCHIMBUL DE ECHIPAMENT

14.1 Doi jucatori activi pot face schimb de echipament.
14.2 Jucatorii inactivi ies din joc cu tot echipamentul pe care il au asupra lor in momentul in care devin inactivi.
14.3 Jucatorii unei echipe vor folosi pe durata unui meci doar echipamentul pe care il purtau asupra lor in momentul inceperii jocului propriu-zis.


15. INCEPUTUL JOCULUI

15.1 Fiecare echipa se va prezenta la statia crono a terenului pentru masurari (vezi capitolul urmator) cu cel putin 10 minute inaintea inceperii jocului.
15.2 Jucatorii care trec testul cu cronograful vor stationa in apropierea intrarii in terenul de joc, intr-o zona controlata de un arbitru sau de un alt oficial al turneului. Incepand din aceasta zona jucatorilor nu le mai este permis sa aiba asupra lor nici un fel de unelte.
15.3 Tot in zona de stationare jucatorii pot face ultimele curatari de vopsea de la vechile lovituri sau pot atrage atentia unui arbitru asupra lor astfel incat, ulterior, acestea sa nu fie considerate lovituri valide care sa duca la eliminarea din joc.
15.4 La intrarea pe teren, jucatorii pot fi verificati de catre arbitri pentru a fi impiedicati sa aiba asupra lor unelte, munitie sau sau alte echipamente interzise.
15.5 La intrarea pe teren, fiecarui jucator i se va aplica pe bratul stang o banderola avand culoarea echipei sale. Echipele adverse vor purta banderole diferite la culoare.
15.6 Jucatorii vor incepe jocul din fata propriei baze avand cel putin un picior asezat pe aceasta (daca baza are o carpeta asezata pe sol) sau in interiorul acesteia (daca baza are un ecran vertical). Orice jucator care, la momentul inceperii jocului, nu respecta aceasta regula va fi eliminat din joc.
15.7 Jucatorii vor incepe jocul cu markerele indreptate in directia opusa bazei adverse (adica spre spate). Nerespectarea acestei reguli de catre oricare dintre jucatori duce la eliminarea sa din joc.
15.8 Respectand regulile 16.7 si 16.8, jucatorii pot incepe jocul din orice pozitie de tragere, astfel incat la momentul startului sa poata imediat sa joace.
15.9 In momentul in care cele doua echipe se aseaza pentru start in fata propriilor baze, unul dintre arbitri din teren va da semnalul inceperii jocului, conform procedurii descrise in capitolul 18.
15.10 Durata unui meci este de 5 minute pentru divizia 3x3 si 7 minute pentru divizia 5x5. Meciurile unui turneu vor fi astfel programate incat intre doua meciuri ale aceleiasi echipe sa existe un interval de minimum 30 minute. Forfeurile care pot aparea in acest interval de timp nu vor duce la diminuarea intervalului.

16. CRONOGRAFIEREA DINAINTEA INCEPERII JOCULUI

16.1 Inaintea inceperii jocurilor, toate echipele vor efectua un test de verificare cu cronograful, in timpul caruia vor fi testate toate markerele jucatorilor care participa la urmatorul meci.
Pentru cronografiere se vor folosi numai cronografe radar. Organizatorii turneului vor lua masurile necesare amenajarii Statiei Crono astfel incat sa fie respectate regulile privind siguranta participantilor la turneu. Organizatorii vor avea pregatit un cronograf de rezerva functional pentru ca, in cazul defectarii celui aflat la Statia Crono, sa il poata inlocui rapid. In functie de posibilitati, organizatorii pot folosi mai multe cronografe simultan.
16.2 Arbitrul prezent la cronograf va lua markerul de la jucator si il va inspecta dupa cum urmeaza:
    - va verifica daca nu exista corpuri straine pe teava, in rezervorul de bile sau pe racordul de alimentare;
                - va verifica daca markerul are surubul de fixare al ajustorului de viteza strans, daca teava si butelia sunt corect montate, daca rezervorul de bile are capacul inchis si orice alta parte a markerului a carei functionare sau pozitie necorespunzatoare poate mari sau micsora viteza de tragere sau poate transforma markerul intr-unul invalid sau interzis pentru joc. Verificarea se va face cu scopul de a nu permite jucatorului sa modifice ulterior viteza sau proprietatile markerului fara ajutorul unor unelte.
16.3 Markerul care trece inspectia va fi inapoiat jucatorului iar acesta va merge la cronograf, unde, tot in prezenta arbitrului, va trage trei focuri ca si cand ar fi in joc.
16.4 Markerul va fi considerat valid daca viteza masurata pentru toate trei focurile este mai mica sau egala cu 300 de picioare pe secunda.
16.5 Daca viteza la oricare dintre cele trei focuri este mai mare de 300 feet/s jucatorul va fi informat ca markerul nu poate intra in joc si i se va acorda permisiunea de a micsora viteza de tragere in maximum 2 minute. Apoi testul va fi repetat.
16.6 Daca markerului care nu trece testul cu cronograful nu i se poate micsora viteza de tragere sau daca jucatorul nu reuseste sa scada viteza de tragere in cele doua minute acordate pentru reglaj, jucatorul respectiv va fi eliminat adica declarat inactiv chiar inaintea inceperii jocului (echipa va incepe jocul cu un jucator in minus).


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



17. STARTUL

17.1 La intrarea pe teren, echipele isi aleg bazele. In cazul in care ambele echipe doresc sa aleaga aceeasi baza, unul dintre arbitri, in prezenta capitanilor de echipa va da cu banul sau ascunde in palme o bila de paintball. Castigatorul dintre capitani are dreptul sa pastreze baza aleasa. La meciurile „2 din 3� se va da cu banul numai la primul meci. Pentru urmatoarele meciuri, echipele vor schimba bazele la fiecare meci.
17.2 Cand echipele se aseaza la baze pentru inceperea jocului, Arbitrul Principal se va asigura pe rand ca acestea sunt gata pentru inceperea jocului. Dupa aceea va acorda echipelor permisiunea de a da jos de pe teava sacii de protectie. Apoi va anunta apropierea inceperii jocului printr-un anunt dat cu 10 secunde inainte de incepere. Acest anunt se va face cu voce tare si raspicat din centrul terenului pentru a fi auzit de ambele echipe. Concret, anunturile sunt: „Sacii de teava jos! („Barrel socks off!â€Â?) Fiti gata pentru anuntul de 10 secunde!â€Â? („Get ready for the 10 seconds warning!â€Â?). Dupa un interval de maximum 5 secunde Arbitrul Principal  va da comanda: „3, 2, 1, Zece Secunde!â€Â?. In momentul anuntului de 10 secunde arbitrii din teren vor ridica mana dreapta in sus. La momentul inceperii jocului, odata cu anuntul dat de Arbitrul Principal, bratul drept va fi coborat energic in jos. Anuntul de incepere este: „Start!â€Â? („Go, go, go!â€Â?)

18. CRONOGRAFIEREA PE DURATA JOCULUI

18.1 Arbitrii din teren dotati cu cronografe portabile doppler (cel putin unul pe teren) pot efectua oricand doresc o verificare a vitezei de tragere, cu scopul de a determina daca aceasta a depasit limita admisa. Cronografierea se va face in asa fel incat sa interfereze cat mai putin cu desfasurarea jocului. Arbitrii se vor abtine de la a cronografia markerele jucatorilor activi aflati in miscare, sau in situatii de joc cruciale (Ex: in momentul capturarii steagului). Pentru verificare
arbitrul va cere jucatorului sa traga la discretie 1, 2 sau trei focuri.
18.2 La cronografiere, cronograful va fi plasat sub teava markerului la capatul deschis al acesteia, astfel incat sa fie perpendicular pe directia de tragere. Pentru ca verificarea sa fie corecta, cronograful trebuie sa fie tinut din lateral sau de partea sa inferioara cu doua degete astfel incat partea din fata, pe directia de tragere, sa nu fie acoperita. Daca cronograful va fi tinut cu toata mana si/sau acoperit, masuratoarea nu va fi corecta.
18.3 Daca toate trei masuratorile efectuate vor indica o viteza inferioara sau egala cu cu limita admisa (300Ft/s), markerul este considerat valid si jucatorul va ramane activ.
18.4 Daca macar una dintre masuratorile efectuate va indica o viteza de 301Ft/s sau mai mare, jucatorul va fi declarat inactiv si va fi eliminat de pe teren.
18.5 Daca macar una dintre masuratorile efectuate va indica o viteza de 311Ft/s sau mai mare, jucatorul va fi declarat inactiv si va fi eliminat de pe teren iar echipa va fi primi o penalizare conform regulii de „1 la 1�.
18.6 Daca la cronografiere se va masura o viteza peste limita admisa, arbitrul care face verificarea trebuie sa arate imediat jucatorului respectiv ecranul care indica viteza inregistrata, inainte de a aplica penalizarea.
18.7 In mod exceptional sau aleatoriu, Arbitrul Principal poate cere o cronografiere a markerelor mai multor jucatori chiar inainte de inceperea jocului. Anuntul sau va fi: „Markerele jos!� („Markers down�). La auzul acestei comenzi, toti jucatorii de pe teren vor cobori spre pamant tevile markerelor fata a trage sau a atinge vreun
buton de comanda sau reglaj al markerului. Cei care nu respecta aceasta regula vor fi eliminati din joc. Cronografierea se va face cu cronograful de la Statia Crono care va fi adus pe teren. Mai intai se vor trage exact doua focuri in gol apoi un al treilea pentru a
fi masurat. Rezultatul masurarii vitezei acestui al treilea foc va fi luat in considerare.

19. OPRIREA JOCULUI

19.1 Jocul poate fi oprit in situatii de urgenta medicala, conditii meteo periculoase, alte cazuri de Forta Majora sau in cazul aparitiei altercatiilor fizice pe teren.
19.2 Anuntul de oprire a jocului va fi: „Stop joc!� („Freeze!�) si va fi dat de toti arbitrii din teren. Toti jucatorii trebuie sa se opreasca si sa ramana pe pozitiile si in pozitiile pe care le au in momentul opririi jocului. Arbitrii vor fi atenti ca jucatorii sa respecte aceasta regula. Apoi arbitrii vor trece la verificarea tuturor jucatorilor si la inlaturarea cauzelor care au dus la oprirea jocului (daca acest lucru este posibil). Discutind despre situatiile de joc care au dus la oprirea acestuia, Arbitrii vor repune in joc toti jucatorii declarati inactivi inaintea opririi jocului daca se constata ca acestia au fost eliminati ca urmare directa a unor actiuni ilegale care au dus printre altele, la oprirea jocului. Tot acum, daca este cazul, Arbitrii vor declara inactivi si vor elimina din joc pe acei jucatori se fac vinovati de incalcarea regulamentului sau care au comis acele actiuni ilegale care au dus direct la oprirea jocului.
19.3 Jucatorilor accidentati li se va acorda primul ajutor de catre personalul specializat, si daca acestia nu mai pot continua jocul vor parasi terenul. Jucatorii accidentati, daca sunt considerati activi in momentul opririi jocului, pot fi inlocuiti cu una dintre rezervele echipei din care fac parte. Rezerva care se pregateste sa intre in joc va parcurge toate etapele premergatoare intrarii pe teren (verificarea echipamentului, cronografiere, etc.)
19.4 Pe toata durata opririi jocului, cronometrul va fi oprit.
19.5 Odata ce conditiile care au dus la oprirea jocului au incetat sau au fost inlaturate, arbitrii vor verifica inca o data pozitiile jucatorilor activi ramasi in teren, precum si ale steagurilor, iar apoi Arbitrul Principal va reporni jocul respectand procedura si anunturile stabilite in capitolul 17 al prezentului Regulament. Inaintea reluarii jocului Arbitrul Principal va informa echipele despre timpul ramas pana la terminarea timpului regulamentar de joc. Anuntul de reluare a jocului va fi: „Jucati!� („Game on!�).


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



20. SFARSITUL JOCULUI SI CRONOMETRAREA

20.1 Jocul se va declara incheiat in una din urmatoarele situatii:
    - o capturare reusita a unuia dintre steaguri;
    - la expirarea timpului regulamentar de joc.
20.2 Anuntul de incheiere a jocului este: („Game over!�). Anuntul va fi facut de catre Arbitrul Principal.
20.3 Chiar daca o echipa reuseste eliminarea din joc a tuturor jucatorilor celeilalte echipe, jocul va continua pentru capturarea steagului daca timpul de joc o permite. Daca, in intervalul de timp dintre smulgerea steagului si capturarea sa, timpul regulamentar de joc expira, echipa respectiva va primi doar punctele acordate pentru smulgerea steagului, dar nu inainte ca purtatorul steagului sa fie
verificat de catre un arbitru si declarat activ. In cazul in care purtatorul steagului este declarat inactiv, echipa nu va primi nici punctele cuvenite pentru smulgerea steagului.
20.4 Arbitrii vor cronometra numai timpul de joc efectiv. In cazul opririi jocului, cronometrul va fi oprit iar timpul scurs pe durata intreruperii jocului nu va fi cronometrat.

21. PROCEDURI DE VERIFICARE SI ELIMINARE

21.1 Jucatorii declarati eliminati trebuie imediat sa:
    - paraseasca terenul pe ruta cea mai directa sau pe cea indicata de un arbitru. Jucatorii care nu parasesc terenul conform acestei reguli sau parasesc terenul pe ascuns sau refuza sa paraseasca terenul dupa eliminare, comit infractiunea numita „Playing ONâ€Â? (adica raman in joc desi sunt declarati eliminati). Ei vor fi penalizati in consecinta (vezi capitolul 28);
    - lase markerul in zona desemnata pentru acest scop. Sursa de gaz va ramane atasata la marker iar jucatorul nu va atinge comenzile markerului, cu exceptia butonului de blocare a tragaciului, care trebuie pus in pozitia „safeâ€Â?. Orice incalcare a acestei reguli va fi penalizata cu aplicarea regulii „1 la 1â€Â?;
    - stea in zona desemnata pentru jucatorii inactivi ai echipei sale („dead boxâ€Â?) pana la incheierea jocului. Incalcarea acestei reguli va atrage interdictia de a juca la urmatorul meci al echipei (echipa va juca cu un jucator in minus).
21.2 Toti jucatorii activi sau neutri aflati pe teren la sfarsitul unui joc se vor prezenta la cel mai apropiat arbitru pentru inspectie. Daca arbitrul respectiv constata ca acel jucator poarta urma unei lovituri valide, il va anunta pe Arbitrul Principal pentru ca acesta sa decida care va fi penalizarea.

22. FORFEURI

22.1 Prin forfeu („forfeit�) se intelege intarzierea cu mai mult de 5 minute a unei echipe la Statia Crono inaintea unui meci (indiferent de motive, inclusiv descalificarea) sau refuzul de a se prezenta pe teren pentru un meci (abandon) atata timp cat echipa adversa doreste sa joace acel meci si se prezinta la teren.
22.2 In cazul in care ambele echipe care trebuie sa desfasoare un meci intarzie sau refuza sa se prezinte pe terenul de joc (abandon) ambele echipe vor fi considerate forfetare. Echipa care forfeteaza va primi pentru meciul forfetat 0 puncte.
22.3 Echipa oponenta unei echipe care forfeteaza un meci va primi pentru acel meci cel mai mare numar de puncte tehnice din urmatoarele situatii:
    - 90 puncte sau
    - media punctelor acumulate in meciurile desfasurate in runda curenta (exclusiv eventualele puncte de penalizare) sau
    - Media punctelor acumulate in toate jocurile disputate la turneul curent pana la momentul producerii forfeului cu echipe din aceeasi categorie cu echipa care a forfetat (exclusiv eventualele puncte de penalizare).
22.3 In cazul unui abandon total sau a excluderii unei echipe din turneu, toate echipele participante care aveau programate meciuri cu echipa in cauza vor primi puncte tehnice pentru acele meciuri conform regulilor de mai sus.
22.4 Un meci declarat forfetat nu va fi anulat si nu va putea fi rejucat iar punctele tehnice acordate conform regulilor de mai sus nu vor fi retrase dacat in cazul in care se dovedeste ca forfeul s-a produs din cauza organizatorilor turneului si daca runda in care trebuia sa se desfasoare meciul respectiv nu s-a incheiat.

23. VERIFICAREA VOPSELEI

23.1 „Verificarea vopselei� este o operatie de verificare efectuata de catre arbitri in timpul jocului cu scopul de a stabili daca o bila de paintball a lovit un jucator activ si l-a marcat cu o pata vizibila de vopsea.
23.2 Verificarea vopselei se efectueaza de catre un arbitru atunci cand acesta: observa ca un jucator activ a fost lovit de una sau mai multe bile cu vopsea, sau atunci cand asupra unui jucator activ se trage, dar din pozitia in care se afla arbitrul respectiv acesta nu il poate vedea direct pe jucatorul respectiv sau cand locul unde a fost lovit jucatorul nu poate fi observat direct de catre arbitru sau atunci cand un alt arbitru ii va cere sa efectueze verificarea acelui jucator sau atunci cand un jucator ii va cere sa verifice o lovitura neevidenta pe care a incasat-o.
23.3 Arbitrii nu sunt obligati sa efectueze verificarea vopselei asupra unui jucator la cererea oricarui jucator din echipa adversa.
23.4 Arbitrii vor depune toate eforturile pentru a verifica un jucator fara a-l declara „neutru�. Le este interzis arbitrilor sa opreasca si sa declare neutru un purtator de steag cu scopul de a face o verificare a vopselei.
23.5 Atunci cand un arbitru va dori sa declare un jucator ca fiind „neutru�, va striga catre toti jucatorii din teren „Neutru!� („Neutral!�) in timp ce se va apleca peste jucatorul respectiv si va ridica bratele deasupra capului.
23.6 Un jucator declarat neutru nu va putea fi eliminat din joc de catre alti jucatori activi (oponenti sau coechipieri) dar nici nu-si va putea schimba pozitia in care se afla in mometul in care a fost declarat neutru. De asemenea, unui jucator neutru ii este interzis sa traga asupra jucatorilor din echipa adversa.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



24. LOVITURI EVIDENTE

24.1 Loviturile evidente sunt acele lovituri la care o bila de paintball se sparge si care lasa o urma vizibila, usor de observat, oriunde pe corpul unui jucator activ sau pe echipamentul acestuia si/sau care este simtita de jucator. Un arbitru trebuie sa poata determina, la nevoie, daca jucatorul a simtit lovitura in momentul impactului si daca a reactionat ca atare sau a cautat sa ascunda acest fapt.
24.2 Daca un jucator incaseaza o lovitura evidenta acesta trebuie imediat sa-si semnaleze eliminarea prin ridicarea mainii drepte deasupra nivelului umarului. Apoi jucatorul trebuie sa-si scoata banderola de pe brat, sa puna sacul de teava pe teava si sa iasa imediat de pe teren pe drumul cel mai scurt daca un arbitru nu ii va cere sa procedeze altfel.
24.3 Daca jucatorul poate determina singur si cu usurinta ca a incasat o lovitura evidenta, acesta nu va putea cere o verificarea a vopselei. In cazul in care o va face, arbitrii vor considera ca a comis infractiunea „Playing ON� si vor aplica penalizarile de rigoare.
24.4 Daca un jucator activ aflat in miscare incaseaza o lovitura evidenta de care isi poate da seama cu usurinta, acesta se va opri imediat si se va intoarce cu spatele la adversari. In caz contrar se va considera ca a comis infractiunea „Playing ON� si va fi penalizat ca atare.

25. LOVITURI NEEVIDENTE

25.1 Prin lovituri neevidente se inteleg acele lovituri la care o bila de paintball se sparge la impactul cu un jucator sau echipamnetul acestuia in zone care nu pot fi usor observabile de catre acesta iar jucatorul respectiv nu este constient de faptul ca a fost lovit.
25.2 Jucatorii activi cu lovituri neevidente vor fi declarati inactivi de catre un arbitru care descopera lovitura dar nu vor fi penalizati.
25.3 Daca in timpul jocului, un jucator activ care poarta o lovitura neevidenta devine constient de aceasta, prin propriile sale actiuni sau ale colegilor de echipa, lovitura respectiva devine Lovitura Evidenta iar jucatorul respectiv trebuie sa se comporte conform regulilor din capitolul 24.
25.4 Jucatorii care sunt loviti in zone pe care nu la pot verifica cu usurinta (Ex.: spatele) dar care au simtit lovitura vor continua sa joace dar vor chema imediat un arbitru pentru a efectua verificarea vopselei. Arbitrul chemat trebuie sa raspunda imediat cererii jucatorului si, daca lovitura este valida, jucatorul respectiv va fi declarat inactiv, va semnaliza acest lucru conform regulilor din capitolul 24, va inceta jocul si va parasi terenul. Daca jucatorul lovit nu va chema un arbitru pentru a-l verifica si ulterior se va descoperi ca, desi a simtit lovitura, a continuat sa joace ca si cand nu ar fi fost lovit, se va considera ca a comis infractiunea de „Playing ON� si va fi penalizat ca atare.
Daca jucatorul simte lovitura dar in zona in care se afla nu este nici un arbitru la care sa apeleze, jucatorul respectiv poate ramane in joc dar va continua sa ceara cu voce tare ca un arbitru sa vina pentru a-l verifica pana cand cererea sa va fi observata de catre unul dintre arbitri de pe teren. Daca nu va proceda in acest mod, jucatorul respectiv va comite infractiunea de „Playing ON� si va fi penalizat
ca atare.

26. DEFINITII

26.1 Un jucator activ este eliminat (devine inactiv) din joc daca o lovitura trasa de un alt jucator activ loveste jucatorul in orice parte a corpului sau sau echipamentul pe care acesta il poarta (inclusiv markerul) si bila de paintball se sparge in urma impactului lasand o urma vizibila, oricare ar fi forma sau marimea ei. Daca bila de paintball nu se sparge in urma impactului cu jucatorul sau echipamentul acestuia si nu lasa o urma de vopsea jucatorul respectiv ramane activ.
26.2 Daca bila de paintball loveste mai intai un alt obiect si se sparge in urma impactului cu acesta iar vopseaua marcheaza un jucator sau echipamentul pe care acesta il poarta (prin stropire) lovitura respectiva se considera lovitura indirecta iar jucatorul nu va fi eliminat din joc.
Daca un arbitru nu poate vedea momentul impactului, dar jucatorul respectiv poarta o urma de vopsea, pe el sau pe echipamentul sau, care arata ca o lovitura directa arbitrul va elimina din joc pe jucatorul respectiv. In general, in urma unei lovituri directe, pata de vopsea este destul de consistenta si are marimea unei monezi mici (Ex: moneda de 1.000 lei). De asemenea, o lovitura directa asupra corpului jucatorului, daca acesta nu poarta echipament de protectie, lasa o urma vizibila pe pielea jucatorului.
Daca la verificarea vopselei, un jucator va motiva pata de vopsea de pe corpul sau ca fiind rezultatul contactului dintre el si un obstacol patat de vopsea (copierea vopselei), arbitrul poate verifiva daca in zona petei, pielea jucatorului prezinta urmele vizibile ale lovituri directe. Daca arbitrul constata prezenta acestei urme (vanataie) marcajul va fi considerat valid iar jucatorul va fi eliminat din joc.
26.3 Daca doi jucatori oponenti aflati in duel direct sunt loviti si marcati simultan sau aparent simultan iar arbitrii nu pot determina care jucator a fost marcat mai intai, ambii jucatori vor fi declarati inactivi si eliminati din joc.
26.4 Daca in timpul jocului un jucator activ depaseste cu picioarele marginile terenului, jucatorul respectiv va fi declarat inactiv si va fi eliminat din joc. Marcajul de margine a terenului este considerat ca facand parte din teren, indiferent de forma sau materialul folosit pentru a marca marginea terenului (banda de creta sa banda de demarcatie).
26.5 Daca in oricare moment al jocului un jucator activ nu va purta banderola de pe brat, pe care a primit-o inaintea inceperii jocului, jucatorul respectiv va fi declarat inactiv si va fi eliminat din joc. Exceptie face cazul in care banderola se desprinde accidental si cade de pe brat iar acest fapt este observat de catre unul dintre arbitri.
26.6 Jucatorii asupra carora se descopera unelte sau echipamente interzise pe teren sau cei surprinsi ca opereaza comenzile markerului in timpul jocului cu scopul de a modifica viteza sau modul de tragere vor fi eliminati imediat de pe teren. Exceptie face cazul in care jucatorul opereaza comenzile markerului cu scopul de a curata de vopsea interiorul tevii, al racordului de alimentare sau rezervorul
de bile. Jucatorii care poseda markere electrice sau electronice nu vor atinge butoanele de comanda ale markerului decat cu permisiunea si in prezenta unui arbitru. Aceasta include si butonul de pornire/oprire al markerului. Cei ce nu respecta aceasta regula vor fi eliminati din joc.
26.7 Jucatorii activi care se separa de propriul echipament sau imbracaminte la o distanta mai mare de 1,5 metri vor fi eliminati din joc. Exceptie fac vergele de uratare si rezervoarele suplimentare de bile.
26.8 Daca o piesa de echipament de care un jucator activ s-a separat este marcata de catre un adversar si acel jucator sau un coechipier o atinge ulterior, jucatorul respectiv va fi declarat inactiv si va parasi jocul.
26.9 Jucatorii care se adopta o conduita nesportiva, inclusiv, dar nu numai, refuzul de a da ascultare indicatiilor sau comenzilor arbitrilor, modificarea pozitiei de joc pentru a obtine avantaj fata de un jucator declarat neutru, incercarea deliberata de a impiedica un arbitru sa efectueze o cronografiere in timpul jocului sau sa faca un anunt, tirul deliberat directionat spre arbitri sau spre jucatori care au fost declarati inactivi sau neutri, cererea de verificare a vopselei cu scopul de a
distrage atentia unui arbitru, incercarea de a afla de la arbitri pozitia jucatorilor adversi, gestica obscena sau limbajul neprincipial adresat unui arbitru, jucator sau spectator vor fi eliminati din joc.
26.10 Orice incercare din partea unui jucator activ de a simula eliminarea sa cu scopul de a induce in eroare jucatorii activi ai echipei adverse va fi penalizata cu eliminarea jucatorului respectiv.
26.11 Ca urmare a comiterii unei infractiuni severe de catre un coechipier, asa cum prevede prezentul Regulament, unul sau mai multi jucatori activi pot fi eliminati din joc ca masura de penalizare suplimentara, chiar daca respectivii jucatori nu au comis pana in momentul eliminarii nici o infractiune.
26.12 Jucatorii eliminati din joc au obligatia de a preda celui mai apropiat arbitru banderola de pe brat in momentul eliminarii, chiar daca ea nu a fost ceruta sau luata de arbitrul care a efectual eliminarea.
26.13 Jucatorii eliminati nu au voie sa mai vorbeasca sau sa se adreseze nici unui jucator activ de pe teren dupa momentul eliminarii propriuzise. Nerespectarea acestei reguli va fi considerata ca infractiune de „Playing ON� si va fi penalizata ca atare.

27. STEAGURI, PURTATORII DE STEAGURI SI CAPTURAREA STEAGULUI

27.1 Un steag care a fost atarnat intr-o baza la inceputul jocului nu va fi atins de catre nici unul dintre jucatorii echipei care il apara.
27.2 Prin smulgerea steagului se intelege actiunea efectiva a unui jucator activ care pune mana pe steagul echipei adverse.
27.3 Jucatorii care duc steagul advers catre propria baza se numesc „Purtatori de Steag�. Acestia trebuie sa duca steagul la vedere si nu au voie sa incerce sa il ascunda sau sa il mascheze in nici un fel.
27.4 Steagul smuls poate fi pasat intre jucatorii activi ai aceleiasi echipe.
27.5 Daca un Purtator de Steag este eliminat in drumul sau spre propria baza, arbitrul aflat pe linia de fund a terenului in partea in care se afla baza steagului ce a fost smuls va atarna imediat steagul de rezerva de baza respectiva.
27.6 Cand un Purtator de Steag ajunge la propia baza arbitrul aflat in zona va semnaliza momentul si va striga „Timp!� („Time!�). Momentul acela va fi notat in foaia de joc a meciului si toti jucatorii activi aflati pe teren vor fi declarati neutri si vor fi verificati de vopsea. Purtatorul de steag va fi verificat si el de vopsea si daca este declarat activ in urma verificarii va fi validata „Capturarea Steagului� iar jocul va lua sfarsit.
27.7 Daca Purtatorul de Steag este declarat inactiv in urma verificarii, „Capturarea Steagului� nu va fi validata iar arbitrul care a efectuat verificarea va semnaliza corespondentului sau din zona bazei adverse sa atarne de aceasta steagul de rezerva si acesta va trebui adus din nou, de catre un alt jucator activ, in baza proprie pentru a fi capturat.
27.8 Pe toata durata verificarii Purtatorului de Steag cronometrul nu va fi oprit.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



INFRACTIUNI SI PENALIZARI

28. PLAYING ON

28.1 Prin „Playing ON� se intelege acea infractiune prin care un jucator inactiv (eliminat) continua sa se comporte ca un jucator activ dupa ce a fost eliminat din joc. Playing ON din partea unui jucator inactiv include, fara la a se limita la, urmatoarele:
    - a continua sa traga asupra unui oponent;
    - a continua deplasarea pe teren daca aceasta deplasare are alt scop decat acela de parasire a terenului;
    - vorbitul, semnalizarea sau orice incercare de comunicare cu arbitri sau jucatori aflati pe teren fie ca sunt oponenti sau coechipieri;
    - incercarea de a impiedica un oponent sau un arbitru sa se deplaseze in teren;
    - incercarea de a impiedica un arbitru sa faca o verificare a vopselei sau un anunt;
    - incercarea de a furniza coechipierilor bile de paintball sau orice echipament;
    - descarcarea sau demontarea marcherului sau a buteliei de gaz propulsor.
28.2 Penalizarea aplicata pentru Playing ON consta in aplicarea regulii „1 la 1�, cu exceptia (rara) a cazului in care aceasta infractiune a dat vreun avantaj echipei jucatorului penalizat. Arbitri vor aplica in acest caz regula „2 la 1�.

29. STERGEREA VOPSELEI

29.1 Stergerea vopselei este definita ca actiunea deliberata a unui jucator de indepartare a urmei de vopsea lasata de o lovitura directa, indiferent ca este evidenta sau neevidenta, cu scopul de evita eliminarea.

30. FREIGHT TRAINING

30.1 „Freight Training� este de infractiunea comisa de mai multi jucatori activi ai unei echipe care se vor misca si comporta simultan intr-o maniera care sa impiedice eliminarea prompta din joc a unui coechipier care a fost marcat printr-o lovitura directa.
30.2 Arbitri nu vor intrerupe miscarile jucatorilor care comit „Freight Training� dar dupa incetarea actiunii acestora vor elimina din joc pe unul dintre cei care au comis infractiunea.

31. INTERFERENTE IN JOC

31.1 Spectatorii sunt bineveniti sa urmareasca meciurile de paintball dar le este interzis sa:
    - dea instructiuni sau informatii jucatorilor aflati pe teren;
                - sa comenteze meciul cu voce tare astfel incat jucatorii aflati pe teren sa obtina informatii despre joc care altfel nu le-ar fi accesibile;
    - sa faca cunoscute pozitiile jucatorilor aflati pe teren;
    - sa posede markere active (capabile sa traga) la ei;
    - sa influenteze in vreun fel cursul jocului.
31.2 Rezervele sau alti membrii ai unei echipe aflate pe teren pot asista la joc, dar se vor supune regulilor din paragraful anterior.

32. CONDUITA NESPORTIVA GRAVA

32.1 Prin „conduita nesportiva grava� se intelege orice actiune sau comportament care duce la violenta fizica sau verbala sau care poate pune in pericol siguranta jocului, a turneului sau a paintball-ului ca sport. Persoanele care vor da dovada de „conduita nesportiva grava� vor fi excluse de la turneul in desfasurare si cel putin de la urmatorul turneu al campionatului.
32.2 Exemple comune de „conduita nesportiva grava�:
    - un jucator inactiv iese din „dead boxâ€Â? pentru a injura, a trage cu markerul sau  se angaja in contacte fizice dure cu arbitri sau alti jucatori;
    - refuzul unui jucator eliminat de parasi terenul si a sta in „dead boxâ€Â?;
    - orice jucator aflat pe teren sau in afara lui care pe toata durata turneului se ngajeaza in discutii neprincipiale sau agreseaza fizic sau verbal o alta persoana;
    - orice jucator care simuleaza o accidentare cu scopul de impiedica echipa adversa sa castige un meci.
33. ACORDAREA PENALIZARILOR

33.1 Arbitri vor da avertismente verbale pentru urmatoarele (inclusiv dar fara la a se limita la):
    - abuzul de apeluri pentru verificarea vopselei (la prima abatere);
    - limbaj licentios (la prima abatere);
    - refuzul de a pune sacul de teava;
    - tirul asupra unui jucator neutru (la prima abatere).
33.2 Arbitrii vor elimina jucatorii pentru urmatoarele (inclusiv dar fara la a se limita la):
    - tirul asupra unui jucator neutru (la a doua abatere);
    - abuzul de apeluri pentru verificarea vopselei (la a doua abatere);
    - limbaj licentios (la a doua abatere);
    - deplasari cu caracter ofensiv pe o raza de 15 metri in jurul unui jucator declarat neutru;
    - depasirea marginii terenului sau modificarea lui prin deplasarea marcajelor de margine (acolo unde acestea exista);
    - lovituri neevidente;
    - unelte asupra jucatorului pe teren;
    - pozitionarea completa in afara bazei la startul jocului;
    - nepurtarea mastii de protectie a fetei (inclusiv ridicarea ei pe frunte);
    - folosirea unui marker care este cronografiat pe teren cu o viteza de 301 feet/s sau mai mare;
    - operarea comenzilor unui marker electric in timpul jocului fara permisiunea unui arbitru;
    - deplasarea deliberata (prin „deliberataâ€Â? se va intelege aici actiunea sau intentia unui jucator avand drept scop obtinerea unui avantaj fata de adversari) a unui obstacol in timpul jocului;
    - interactiunea unui jucator activ cu orice persoana care are legatura cu echipa sa (Ex: jucatori inactivi, rezerve, sustinatori ai echipei, etc.) dar care nu este jucator activ;
    - freight training;
33.3 Penalizarea de „1 la 1� (eliminarea din joc a acelui jucator care a comis infractiunea dar si a inca unui jucator activ din echipa sa) se aplica in urmatoarele cazuri (inclusiv dar fara la a se limita la):
    - playing on;
    - continuarea jocului de catre un jucator dupa ce a fost marcat cu o lovitura evidenta;
    - reintrarea in teren dupa eliminare;
    - contactul fizic, intr-o maniera ostila, cu o alta persoana aflata pe teren;
    - folosirea unui marker care este cronografiat pe teren cu o viteza de 311 feet/s sau mai mare;
    - operarea comenzilor unui marker electric dupa ce jucatorul respectiv a fost eliminat;
    - jucatori inactivi care vorbesc cu jucatori activi („dead mans talkâ€Â?);
    - depistarea unei lovituri evidente la oricare dintre jucatorii activi (cu exceptia purtatorului de steag) la verificarea de vopsea de la finalul jocului;
33.4 Penalizarea de „2 la 1� (eliminarea din joc a acelui jucator care a comis infractiunea dar si a inca doi jucatori activi din echipa sa) se aplica in cazul in care un jucator care a comis „Playing ON� a contribuit la obtinerea vreunui avantaj de catre echipa sa.
33.5 Penalizarea de „3 la 1� (eliminarea din joc a acelui jucator care a comis infractiunea dar si a inca trei jucatori activi din echipa sa) se aplica in cazul in care un jucator a comis infractiunea „Stergerea vopselei�.

34. PENALIZARI SUPLIMENTARE

34.1 In cazul in care, la aplicarea penalizarilor „1 la 1�, „2 la 1� si „3 la 1�, o echipa ramane fara jucatori activi si penalizarea nu este completa, la sfarsitul meciului se acorda echipei adverse punctajul pentru smulgerea steagului si apoi capturarea steagului. Daca nici asa penalizarea nu este completa, atunci echipa adversa va primi la final unul, doi, trei jucatori s.a.m.d. pana la numarul maxim de jucatori activi dintre cei eliminati in timpul jocului.
34.2 Orice echipa care, in mod intentionat, va da puncte unei echipe adverse va fi descalificata de la respectivul turneu si toti jucatorii membri in acel moment ai acelei echipe vor fi suspendati pe o durata de un an calendaristic din Campionatul -.
34.3 Daca membrii a doua sau mai multe echipe cad de acord ca prin jocul lor sa obtina avantaje la numarul de puncte acordate intr-un turneu, atunci acele echipe vor fi descalificate de la respectivul turneu si toti jucatorii membri in acel moment ai acelor echipe vor fi suspendati pe o durata de un an calendaristic din Campionatul -. Decizia de suspendare va fi luata de catre Comisia de
Arbitraj a LPS.
34.4 Deciziile arbitrilor din timpul unui meci sunt definitive si nu pot fi schimbate in timpul meciului sau dupa incheierea acestuia decat in cazul interventiei Arbitrului Judecator.
34.5 Un jucator care aduce modificari terenului de joc in timpul unui turneu sau cu cel mult doua zile inainte de inceperea acestuia va fi exclus de la acel turneu.
34.6 Un jucator care isi arunca butelia de gaz propulsor intr-un mod in care ar putea provoca fisurarea si explozia acesteia (indiferent ca o arunca pe jos sau in alte obiecte sau persoane) va fi exclus de la turneul curent si de la urmatorul.
34.7 Orice jucator care face semne obscene sau injura arbitri sau spectatori nu va putea juca in urmatoarele doua meciuri ale echipei sale.
34.8 Un jucator care, in timpul unui meci, foloseste drept scut arbitri, fotografi, fotoreporteri, cameramani sau echipamentul acestora va fi eliminat din joc.


pus acum 19 ani
   
Dumi
Vizitator



PUNCTAJUL

35. PUNCTAJUL TEHNIC

35.1 Pentru meciurile diviziei 3x3 punctajul tehnic (de joc) se acorda astfel:
    - fiecare echipa va primi cate 7 puncte pentru fiecare jucator inactiv al echipei adverse;
    - fiecare echipa va primi cate 3 puncte pentru fiecare jucator activ al sau;
    - prima echipa care reuseste smulgerea steagului echipei adverse va primi cate 30 puncte;
    - fiecare echipa va primi cate 40 puncte pentru capturarea steagului echipei adverse.
35.2 Pentru meciurile diviziei 5x5 punctajul tehnic (de joc) se acorda astfel:
                - fiecare echipa va primi cate 4 puncte pentru fiecare jucator inactiv al echipei adverse;
    - fiecare echipa va primi cate 2 puncte pentru fiecare jucator activ al sau;
    - prima echipa care reuseste smulgerea steagului echipei adverse va primi cate 30 puncte;
    - fiecare echipa va primi cate 40 puncte pentru capturarea steagului echipei adverse.

36. FOILE DE JOC

36.1 Oricare dintre arbitri din teren poate completa foile de joc. La finalul meciului, Arbitrul Principal va prezenta foia de joc completata capitanilor de echipa. Daca foaia este completata corect, acestia vor semna in spatiul rezervat echipei lor.
36.2 Pe foile de joc nu se admit taieturi, stersaturi, corecturi sau completari. Foile care nu indeplinesc acest criteriu sunt declarate nule.
36.3 Capitanilor de echipa le revine sarcina sa verifice daca rezultatele, datele si mentiunile inscrise de catre arbitri in foaia de joc sunt corecte. Daca unul dintre capitani descopera o greseala sau o omisiune, arbitri sunt nevoiti sa completeze o noua foaie de joc cu datele corecte.
36.4 Dupa ce capitanii de echipa semneaza foaia de joc rezultatele sunt considerate definitive si, chiar daca ulterior se descopera o greseala, foaia de joc nu va mai putea fi modificata. Scorul ramane cel stabilit cu exceptia scorurilor finale cumulative cand greselile vor fi corectate de catre Arbitrul Judecator.
36.5 In cazul in care unul (sau ambii) dintre capitani refuza sa semneze foaia de joc din cauza unui dezacord privind informatia inscrisa in acea foaie de joc, va fi chemat Arbitrul Judecator. Acesta va discuta cu cei doi capitani si cu Arbitrul Principal. Apoi va decide daca foaia a fost completata corect sau trebuie modificata. Daca in urma deciziei sale persista refuzul capitanului (lor) de a semna foaia de joc, atunci Arbitrul Judecator va semna si valida singur foaia de
joc.
36.6 Eventualele erori de transcriere sau calcul de pe tabela de scor a unui turneu pot fi corectate cu aprobarea Arbitrului Judecator.

DIVERSE

37. REGULI DE COMPORTAMENT

37.1 Jucatorii si/sau echipele participante la un turneu se vor abtine de la a afisa in zona de desfasurare a turneului fotografii, texte sau logo-uri cu caracter injurios sau licentios.
37. Consumul de bauturi alcoolice este strict interzis. La fel si consumul de: substante halucinogene, droguri, precum si substante de dopaj.
37.3 Jucatorii si/sau echipele participante la un turneu se vor abtine de la orice comportament care ar putea defaima imaginea Campionatului -, turneului respectiv, organizatorilor acelui turneu sau oricaruia dintre sponsorii competitiei. Aceasta include, fara a se limita la, degradarea sau distrugerea spatiilor de cazare, tirul cu markere incarcate in zonele in care este interzis acest lucru, distrugerea intentionata a vreunui bun public sau privat, angajarea in altercatii fizice (cu exceptia cazurilor de auto-aparare in caz de agresiune neprovocata), comiterea oricarei infractiuni sau act criminal conform legilor in vigoare.
37.4 Orice persoana care refuza sa respecte regulile cuprinse in acest capitol va primi una dintre urmatoarele penalizari, in functie de gravitatea faptei sale (gravitatea faptei va fi stabilita de catre Comitetul de Disciplina al Ligii de Paintball Sportiv):
    - Excluderea persoanei respective din turneul respectiv;
    - Excluderea persoanei respective din turneul respectiv si suspendarea sa pentru urmatoarele trei turnee ale Campionatului -;
    - Excluderea persoanei respective din turneul respectiv si suspendarea sa timp de un an calendaristic din Campionatul -;
    - Excluderea persoanei respective din turneul respectiv si excluderea sa definitiva (pe viata) din Campionatul -.
37.5 Orice contestare a oricareia dintre penalizarile aplicate (specificate in acest regulament) trebuie adusa la cunostinta Comitetului de Disciplina al Ligii de Paintball Sportiv in termen de 14 zile calendaristice dupa incheierea turneului in care au fost acordate. Contestatia se depune in scris, direct sau prin fax ori e-mail.

38. REGULI DE MENTINERE A CURATENIEI

38.1 Toate echipele participante la un turneu se vor supune regulilor administrative si de intretinere a curateniei anuntate si afisate de catre organizatori.
38.2 Strangerea si depozitarea gunoaielor se va face in locurile special amenajate atat in zonele de parcare cat si in cele pentru spectatori sau pentru joc.
38.3 Orice echipa care refuza sa se supuna regulilor de mentinere a curateniei va fi penalizata cu o amenda de 150 Euro platiti direct organizatorului turneului respectiv. Neplata acestei amenzi duce direct de la suspendarea echipei din turneul respectiv dar si de la urmatoarele pana la achitarea ei.


39. MODIFICAREA REGULAMENTULUI SI PRECIZARI

39.1 Toate amenzile prevazute in acest regulament se achita in lei, la cursul de schimb Euro/Leu al BNR din ziua efectuarii platii.
39.2 Din motive exceptionale, organizatorul unui turneu poate aduce modificari acestui regulament pe durata desfasurarii respectivului turneu. Aceste modificari se vor face doar in cazul in care este neaparata nevoie iar organizatorul respectiv trebuie sa obtina in prealabil acordul Comisiei Juridice si de Regulament a Ligii de Paintball Sportiv. Organizatorul va informa toate echipele cu privire la modificarea regulamentului dand toate explicatiile necesare (inclusiv
motivele pentru care regulamentul a fost modificat) in cursul Meetingurilor dinaintea inceperii turneului.
39.3 Daca, pe parcursul desfasurarii unui turneu apar motive serioase pentru producerea unor modificari ale prezentului regulament, toate meciurile vor fi suspendate pana la stabilirea modificarilor iar acestea vor fi anuntate intr-o sedinta extraordinara cu capitanii echipelor.
39.4 Comisia Juridica si de Regulament a Ligii de Paintball Sportiv este constituita din Arbitrii Judecatori al Campionatului -, Responsabilul Comisiei de Arbitraj al Ligii de Paintball Sportiv si Responsabilul Juridic din Comitetul de Conducere al Ligii de Paintball Sportiv.
39.5 Orice problema care tine de competenta Comisiei Juridice si de Regulament a Ligii de Paintball Sportiv se rezolva prin luarea unei decizii. Daca in urma acesteia rezulta o noua regula, aceasta va deveni parte integranta a prezentului regulament si va precizata la capitolul Dispozitii Finale si Modificari.

40. DISPOZITII FINALE SI MODIFICARI

40.1 Eu unu' nu cunosc


pus acum 19 ani
   
cristi_paint
spyder

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 11
frate.... cate litere

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la